O nas

Największe wyzwania stojące przed małymi i średnimi firmami

24.02.2020

439

Eksperci rynku najbliższą dekadę nazywają czasem przyśpieszenia i zmiany. Żyjemy w świecie coraz większej ilości danych generowanych i analizowanych w czasie rzeczywistym. Dostarczanych z urządzeń mobilnych i wykorzystywanych przez człowieka urządzeń z dostępem do Internetu. Dla wielu firm połączenie tych danych z historią obsługi klienta daje możliwość, łatwiejszego niż kiedykolwiek wcześniej, wyczucia ich potrzeb i poprawy jakości obsługi, która staje się czynnikiem tak samo ważnym jak innowacje produktowe. To co pozwoli na uczestnictwo w tym wyścigu, to przyjęcie kilku kluczowych zmian i wybór odpowiedniej technologii, które mogą oznaczać różnicę pomiędzy przetrwaniem a kwitnącym przedsiębiorstwem.

Do listy najważniejszych obowiązków, które musi wypełnić dobrze zarządzana firma w drugiej dekadzie XXI wieku, należy z pewnością weryfikacja dotychczasowych modeli biznesowych, tak aby w pełni spełniały oczekiwania klientów, dla których, oprócz konkurencyjnej oferty, liczą się również pozytywne doświadczenia. Aby tego dokonać niezbędna jest zmiana swojej dotychczasowej firmy w przedsiębiorstwo cyfrowe. Umożliwiają to nowe technologie, coraz częściej wykorzystywanie w bezpośrednim wsparciu wszystkich pracowników.

Sprawna obsługa klienta staje się priorytetem, ale aby ją zapewnić trzeba dysponować odpowiednimi narzędziami, umiejętnościami i partnerami technologicznymi. Tylko w ten sposób można spełnić ich wzrastające oczekiwania. Firmy średniej wielkości, czyli te, dla których działalność jest często oparta o doświadczenia zorientowane na klienta, aby spełnić ich wymagania, wykorzystują gromadzone dane, adaptując je do automatyzacji procesów obsługi. Potrafią do tego zaprząc potencjał sztucznej inteligencji, tak aby wykrywać potrzeby obecnych i potencjalnych klientów. Wszystko po to aby zapewnić im odpowiednie doświadczenie we właściwym czasie. Okazuje się bowiem, że połączenie gromadzonych danych i sztucznej inteligencji pozwala stworzyć dodatkowe zyski w obszarach obsługi klienta, marketingu i sprzedaży.

Eksperci firmy SAP do najważniejszych wyzwań stojące przed małymi i średnimi firmami zaliczają:

Wybierając oprogramowanie dla swojej firmy należy jednak pamiętać o wdrożeniu nie tylko pojedynczych aplikacji, ale skłaniać się ku wyborowi całej platformy informatycznej, np. SAP Business One. Platformy upraszczają wdrażanie funkcjonalnego oprogramowania i mogą być używane do budowy zintegrowanego ekosystemu technologicznego, aby zwiększyć efektywność całego biznesu. Wybór popularnej platformy oznacza również szersze zaplecze w postaci pracującej na niej i znającej ją kadry informatycznej. W dobie deficytu pracowników, na stanowiska w działach IT i powszechnie przyjętego modelu outsourcingu usług informatycznych to kolejna korzyść, w sytuacji której istnieje brak etatowych pracowników. Zwiększa się więc rola firm świadczących usługi w dziedzinie wdrożenia oprogramowania i serwisu usług technologicznych. Coraz częściej będą one odgrywały rolę partnerów strategicznych.

Przewagę konkurencyjną da się zbudować pamiętając o dbaniu o kilka kluczowych elementów:

Firmy, które zdecydują się na wykorzystanie innowacji technologicznych takich jak sztuczna inteligencja lub automatyzacja procesów produkcyjnych, muszą upewnić się, że gromadzone przez nie dane, które chcą wykorzystać są dokładne i aktualne. Firmy, które maksymalizują wartość osiąganą z danych szybciej się dostosowują do ciągle zmieniającego się rynku.

źródło: materiały SAP

Chcesz dowiedzieć się więcej?
Podaj numer telefonu i adres email, skontaktujemy się!

oddzwonimy!

Dziękujemy za zostawienie swojego numeru telefonu!

Oddzwonimy jak najszybciej.