O nas
Rozszerzenie dla SAP Business One – Platforma B2B/B2C

291

Portal eB2B dla SAP Business One

Factsheet (najważniejsze funkcjonalności):

Integracja SAP Business One <-> B2B w zakresie:

  • indeksy towarowe,
  • stany magazynowe,
  • cenniki (standardowe),
  • ceny specjalne,
  • grupy upustów,
  • Faktury Sprzedaży,
  • saldo,
  • status np. przy warunku wystawienia dokumentu końcowego,
  • Zlecenia Sprzedaży (zamówienia) ze wszystkimi danymi,
  • status/rodzaj płatności,
  • wielowalutowość oraz wielojęzykowość;
  • tworzenie użytkowników w Platformie B2B o określonych rolach;

Zobacz prezentację rozwiązania

Szczegóły funkcjonalności:

  1. Role systemowa B2B Admin/ B2B User
    1. Nowe rola B2B Admin/ B2B User

B2B Admin – użytkownik administracyjny firmy będącej klientem B2B. Użytkownik taki rejestruje firmę jako klienta B2B

B2B User – użytkownik zakładany przez użytkownika typu B2B Admin (z poziomu jego konta). Użytkownik ten może składać zamówienia ale zamówienia wpadają na kontrahenta zdefiniowanego (podpiętego) przy użytkowniku B2B Admin. Użytkownik B2B User nie może definiować nowych adresów w trakcie dodawania zamówienia – widzi/może wybrać tylko te które zdefiniuje użytkownik typu B2B User

B2B Admin – nazwa systemowa B2BA

B2B User – nazwa systemowa B2BU

  1. Rejestracja klienta typu B2B Admin

Dodatkowy przycisk w widoku logowania – Klient biznesowy

  1. Po naciśnieciu przycisku Zarejestruj klient biznesowy ma mieć przypisaną rolę B2B Admin i  Registered. Użytkownik nie jest aktywny (nie może składać zleceń)
  2. Aktywowanie klienta biznesowego.

Aktywowanie Klienta B2B dokonuje operator zarządzający Platformą lub obsługą Partnerów B2B w Panelu Administracyjnym. Klient typu B2B Admin ma dodatkowe pola do wypełnienia na swojej kartotece związane z wymianą danych z SAP Business One.

Pola Cennik SBO i Kod kontrahenta SBO są wymagane do aktywacji użytkownika

Pola uzupełnia administrator portalu na podstawie danych w SAP i aktywuje użytkownika B2B

W Panelu administracyjnym wszyscy użytkownicy są widać również w formie listy z przypisanym Kodem kontrahenta B1.   

  1. Możliwość podglądu własnego konta – B2B Admin

Dodatkowa sekcja Warunki handlowe

Z tym że Limit kredytowy oraz upust to ustawienia, którymi zarządza uprawniony operator Platformy.

Dodatkowa pozycje w menu

Link Użytkownicy

Limit kredytowy (tylko klienci biznesowi)

Jeśli jest zaznaczone i klient B2B ma ustawiony Limit >0 to w koszyku podczas naciśnięcia przycisku Zapłać system sprawdza czy suma niezapłaconych faktur jest większa od limitu. Jeśli tak zostają zablokowane dalsze potwierdzenie zamówienia – musi się pojawić komunikat w rodzaju : Przekroczony limit kredytowy

Stany magazynowe

Platforma dzięki wykorzystywaniu synchronizacji z bazą SAP Business One cały czas monitoruje stany magazynowe dostępnych indeksów w ERP.

Istnieje możliwość wprowadzenia automatycznego zwolnienia zamówienia jeśli podczas składania Zamówienia Klient porzuci koszyk, system automatycznie może go usunąć i zwolnić stan np. po 12h. 

W Platformie istnieje możliwość prezentacji Stanów magazynowych w różnych odsłonach (ilościowych, opisowych lub graficznych)

Opcja ta działa tylko dla produktów które mają na swojej kartotece zaznaczona opcję Wyświetl stan na magazynie

Widok produktu od strony składania zamówienia (jeśli parametr Wartość graniczna = 100 , a stan produktu to np. 70).

  1. Cenniki
    1. Warunki cenowe dostępne na Platformie są uzależnione od często indywidualnych ustaleń (kontraktów) i zapisanych warunkach w SAP Business One.

Platforma posiada również możliwość zarządzania cennikami dla Klientów indywidualny, którzy mogą ale nie muszą mieć przechowywanych swoich danych w SAP Business One zwłaszcza jeżeli tacy Klienci są incydentalni.

  1. Składanie zamówień B2B, kontrola minimalnej ilości zamówionych towarów
  1. Dla zamówień składanych przez użytkowników B2B istnieje możliwość wprowadzenia algorytmów, które badają czy została przekroczona minimalna ilość/wartość zamówienia vs gabaryty opakować w których będzie przygotowany transport.
  1. Grupy upustów (użytkownik B2B)

Przykładowy model działania działania

Po zalogowaniu się użytkownika B2B system sprawdza czy dla użytkownika są zdefiniowane grupy upustów. Jeśli tak to zostaje pobierana cena z podpiętego do użytkownika cennika i pomniejszy ją o % zdefiniowany w tabeli upustów co da nam nową cenę jednostkową netto

Pomniejszona cena może się pokazywać w widoku produktów.

Pierwotna cena z cennika tez może być widoczna ale np. przekreślona (jak poniżej)

Chcesz dowiedzieć się więcej?
Podaj numer telefonu i adres email, skontaktujemy się!

oddzwonimy!

Dziękujemy za zostawienie swojego numeru telefonu!

Oddzwonimy jak najszybciej.